• Jugowice
  • Kliny
  • Kosocice
  • Opatkowice
  • Rajsko
  • Soboniowice
  • Swoszowice
  • Wróblowice
  • Zbydniowice
  • Jugowice
  • Kliny
  • Kosocice
  • Opatkowice
  • Rajsko
  • Soboniowice
  • Swoszowice
  • Wróblowice
  • Zbydniowice

Rada Dzielnicy X jest również dostępna na Facebooku

Krakowianie mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomacie

dodano: 14.9.2020, 19:30 · Kategorie: Ogłoszenia, Ogłoszenia miejskie
Krakowianie mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomacie

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – przekazał na potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa trzy specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Za pośrednictwem urządzenia InPost z Urzędu można odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego, wtórniki karty pojazdu, prawa jazdy, tablicy rejestracyjnej i dowodu rejestracyjnego. Rozwiązanie Paczkomat® Urząd 24 to nie tylko odpowiedź na potrzebę usług bezkontaktowych. To także duży krok w realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach miast w całej Polsce.

Paczkomaty zostaną zamontowane przy trzech siedzibach Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców – przy al. Powstania Warszawskiego 10, na osiedlu Zgody 2 w Nowej Hucie i przy ul. Wielickiej 28A. Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z paczkomatu przy al. Powstania Warszawskiego 10.

„Cieszę się, że w Krakowie zaczęła działać nowa usługa InPost Urząd 24, która pozwoli mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. To odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Wraz ze wzrostem popularności usługi, kolejne urządzenia trafią do innych wydziałów urzędu miasta i innych jednostek organizacyjnych” – poinformował Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.

„Od lat staramy się, żeby załatwianie spraw urzędowych było jak najwygodniejsze. Dlatego najpierw przedłużaliśmy godziny pracy urzędu, żeby nie trzeba było zwalniać się z pracy, potem otworzyliśmy punkty w galeriach handlowych, żeby można było załatwiać sprawy przy okazji zakupów, także w sobotę. Teraz zaczęliśmy się zastanawiać, czy właśnie paczkomaty nie mogą krakowianom ułatwić kontaktu z urzędem. Nie tylko w tym trudnym czasie epidemii, gdy kontakt z urzędnikiem był utrudniony, ale też na co dzień, bo dzięki temu można nawet dokument odebrać w środku nocy” – podkreślił Bogusław Kośmider, zastępca prezydenta Krakowa ds. obsługi mieszkańców.

„Jestem dumny, że Kraków – miasto, w którym jako InPost rozpoczynaliśmy biznesową drogę – jest pierwszym tak dużym miastem w Polsce, które będzie korzystało z naszej najnowszej usługi InPost Urząd 24. Usługa ta ogranicza konieczność kontaktu między urzędnikami a mieszkańcami, a zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe nadal rośnie. Pomaga także w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Usługa ta pozwala zmniejszyć kolejki w urzędach – nasze urządzenie jest dostępne nie tylko w ich godzinach pracy, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Skonfigurowaliśmy nasze maszyny pod potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa, dzięki czemu obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami będzie przebiegał szybko i sprawnie. Zainteresowanie usługą InPost Urząd 24 jest bardzo duże – zgłaszają się do nas dziesiątki kolejnych miast zainteresowanych usprawnieniem pracy swoich urzędów za pośrednictwem naszych maszyn. Będziemy im pomagać” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Składając wniosek w załatwianej przez siebie sprawie, należy zapytać urzędnika, czy możliwe jest odebranie dokumentów z paczkomatu. InPost poinformuje przez sms na podany numer telefonu, gdy dokumenty będą czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru dokumentów z maszyny. InPost w trakcie pandemii rekomenduje wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. Takie rozwiązanie profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa.

Na chwilę obecną mieszkańcy przez Paczkomat® Urząd 24 Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa mogą:

  • otrzymać dodatkową tablicę rejestracyjną na bagażnik;
  • wymienić dowód rejestracyjny z powodu braku miejska na badanie techniczne;
  • otrzymać wtórnik dowodu rejestracyjnego;
  • otrzymać wtórnik karty pojazdu;
  • otrzymać wtórnik tablic rejestracyjnych;
  • wymienić dowód rejestracyjny, jeśli istnieją zmiany w dowodzie powodujące konieczność jego wymiany;
  • otrzymać wtórnik prawa jazdy;
  • otrzymać wtórnik pozwolenia na kierowanie tramwajem;
  • otrzymać profil kandydata na kierowcę;
  • otrzymać międzynarodowe prawo jazdy;
  • otrzymać wpis kwalifikacji zawodowej (kod 95 – pod warunkiem wcześniejszego zwrotu dotychczasowego prawa jazdy).

Szczegółowe informacje oraz procedury dotyczące załatwiania spraw w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK można znaleźć na stronie internetowej bip.krakow.pl oraz pod numerem informacji telefonicznej: 12 616 9109 (czynna w godzinach 7:40 – 15:30).

Od początku 2020 roku InPost współpracuje z Miastem Kraków w projekcie Krakowska Wyprawka. W ramach usług InPost rodzice nowo narodzonych Krakowian, zameldowanych w mieście, mogą otrzymać paczki z Krakowską Wyprawką za pośrednictwem kuriera InPost lub paczkomatu. Usługa jest możliwa po odebraniu smsa lub maila z informacją o przekierowaniu do wybranego paczkomatu dla wszystkich osób, które wnioskowały o wyprawkę. Od początku roku do końca kwietnia w ramach współpracy Miasta Krakowa z InPost wydano 1587 paczek.

Specjalistyczne paczkomaty dostępne są także przy urzędach miasta i starostwach w: Nowym Targu, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie oraz Koszalinie. Usługa jest w trakcie wdrażania w: Poświętnem, Kaliszu oraz Urzędzie Pracy w Wołominie. InPost prowadzi rozmowy na temat implementacji InPost Urząd 24 z kolejnymi kilkudziesięcioma miastami.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

Ostatnia sesja Rady Dzielnicy X:
17 stycznia 2022 r., 18:00, w siedzibie Rady Dzielnicy X, ul. Inicjatywy Lokalnej 5, w trybie zdalnym za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams.

zobacz projekt porządku obrad Zobacz projekt porządku obrad
zobacz skany projektów uchwał Zobacz skany projektów uchwał

Centrum Kultury Podgórza Karta Krakowska Budżet obywatelski

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to).

Akceptuję